Ինչպե՞ս սկսել կայքի պատրաստումը (kayqi patrastum)։ Սայթերի պատրաստումը բազմափուլ գործընթաց է և ենթադրում է ճիշտ պլանավորում՝ դիզայնից մինչև առաջխաղացում: Հատկապես բարդ նախագծերի ստեղծման պարագայում նախ պետք է կազմել տեխնիկական նկարագիրը։
Տեխնիկական առաջադրանքը կազմելով հաճախ զբաղվում է անփորձ պատվիրատուն, չցանկանալով վճարել նման «հեշտ» աշխատանքի համար:
Փոքր կայքերի պարագայում սա ընդունելի է, կարելի է ինտերնետում կարդալ պահանջները, դրանք ձևակերպելու ճիշտ մեթոդների մասին և կազմել փաստաթղթի սեփական տարբերակը։ Մեծ նախագծերի համար խորհուրդ ենք տալիս ներգրավել փորձառու մասնագետի, ով հաշվի կառնի աշխատանքի բոլոր նրբությունները։
Ի՞նչ փաստաթղթեր են անհրաժեշտ լինում կայքի պատրաստումը սկսելու համար․
- Բրիֆը (Brief` ուղեցույց) պարունակում է ապագա կայքի բնութագրական մասը՝ ընդհանուր, հակիրճ նկարագրությունը։ Փաստաթուղթը կարող է ներառել մոդուլների և ֆունկցիաների թվարկումը, աշխատանքների փուլերի գնացուցակը։ Որպես հավելված կցվում է պայմանագրին։
- Բիզնես մոդելի նկարագրությունը (PRD - Product Requirement Document) պատմում է նախագծի բիզնես նպատակների և տեսլականի մասին մասին։ PRD-ն թվարկում է պրոդուկտի լուծելիք խնդիրները, ռիսկերը, բիզնես մոդելի առավելությունները, աշխատանքի ստրատեգիան։
- Տեխնիկական նկարագրությունը (TOR – Terms of Reference) պարունակում է ավելի հստակ և մանրամասն պահանջները, պրոցեսների նկարագրությունը, այցելուների, օգտագործողների, ադմինների ֆունկցիոնալ հնարավորությունները։ Այս փաստաթղթի կազմումը չի կարելի անտեսել, քանի որ ծրագրավորողների համար ապագա սպրինտերը կազմվում են սրա հիման վրա։
- Տեխնիկական առաջադրանքը կարող է ուղեկցվել User flow (օգտագործողի ճանապարհը) դիագրամով։ Այն վիզուալիզացնում է օգտագործողների փոխգործակցությունը կայքի հետ՝ բոլոր գործողությունների հավանական սցենարների դիագրամների ներկայացմամբ։
- Աշխատանքների իրականացման ռեգլամենտը (SOW – Statement of Work) ըստ էության նույն տեխնիկական նկարագրությունն է՝ փուլերի, ծառայությունների գների և ժամկետների հստակ թվարկումով։ Քանի որ փուլերն ու ժամկետները մենք ներառում ենք պայմանագրում, այս փաստաթուղթը չենք կազմում։
Հայաստանում հիմնականում կիրառվում է բրիֆը և տեխնիկական առաջադրանքը։ Սրանք թույլ են տալիս ամբողջությամբ պատկերացում կազմել նախագծի վիզուալ և ֆունկցիոնալ հատվածներին առաջադրվող պահանջների մասին։
Որտե՞ղ պատվիրել վեբ-կայքը
Որտե՞ղ պատվիրել վեբ-կաքը, եթե խոսք է գնում բարդ աշխատանքի մասին։ Ցանկանո՞ւմ եք ստանալ երկարաժամկետ լուծումներ, պետք չէ խնայել՝ դիմելով անփորձ ֆրիլանսերի կամ վեբ ստուդիայի: Պրոֆեսիոնալ մասնագետներից կազմված թիմի գնացուցակը գուցե բարձր է, սակայն նման թիմի հետ աշխատելով դուք նվազեցնում եք ռիսկերը և ժամանակի կորուստը։
Վեբ ստուդիայի ընտրության ժամանակ պետք է հաշվի առնել փորձը, ուսումնասիրել կատարած աշխատանքների պորտֆոլիոն, կարծիքներ հավաքել նախկին պատվիրատուներից: Հաջորդ էտապով դուք պետք է շփվեք թեկնածուների հետ և անձամբ հասկանաք, թե որքանո՞վ է պրոյեկտ մենեջերն ընկալում ձեր բիզնես մոդելի առանձնահատկությունները, արդյո՞ք դուք գտնվում եք «նույն ալիքի վրա»։ Միայն այս գործողություններից հետո կարող եք համադրել գնառաջարկները՝ նախապատվություն տալով սեփական բիզնես հոտառության հուշումներին։
- Որոնողական համակարգերից գտեք 10-15 պոտենցյալ թեկնածուի;
- Հնարավորինս մանրամասն ստուգեք իրավաբանական անձի տվյալները;
- Ուսումնասիրեք վեբ ստուդիայի պորտֆոլիոն;
- «Իրավունք չունենք ցուցադրել մեր աշխատանքները» արտահայտությունը կարմիր լույս է;
- Ստուգեք կատարած աշխատանքների որակը;
- Կայքերի ֆուտերում հեղինակային հղման համատարած բացակայությունը կարմիր լույս է;
- Եթե գործ ունեք տեղական ընկերությունների հետ, այցելեք գրասենյակներ;
- «Մենք աշխատում ենք միայն հեռահար» արտահայտությունը զգուշացնող է;
- Ստացեք մեկնաբանություններ հին պատվիրատուներից;
- Խնդրեք մեկնաբանել գնագոյացումը;
- Ուշադիր կարդացեք պայմանագիրը և հավելվածները։
Ինչպե՞ս աշխատել վեբ ստուդիայի հետ
Վեբ ստուդիայի ընտրությունից և պայմանագրի ստորագրումից հետո անհրաժեշտ է ակտիվ համագործակցել թիմի հետ։
- Տեխնիկական առաջադրանքում ներառեք ձեր պատկերացումները կայքի ֆունկցիոնալի մասին, տվեք հարցեր, ճանաչեք գործընկերոջ մոտեցումները, լսեք խորհուրդները։
- Տրամադրեք համանման կայքերի օրինակներ, թվարկեք դրանց դրական կողմերը։ Ցույց տվեք տարբեր ռեսուրսներում առկա ձեզ անհրաժեշտ ֆունկցիաները:
- Մասնակցեք դիզայնի մշակման պրոցեսին: Զգուշացեք անվերջ փոփոխությունների հորձանուտից։ Լսեք մասնագետների հիմնավորումները։
- Դիզայնի համաձայնեցումից հետո պահանջեք մոբայլ ադապտացված տարբերակի մակետները։ Դիզայնները դիտարկեք անմիջապես սմարթֆոնում՝ գնահատելով հարմարությունը։
- Վեբ ծրագրավորման փուլից հետո իրականացրեք ռեսուրսի թեստավորումը, մի ծուլացեք և ծանոթացեք CMS-ի հնարավորություններին։
- Հարգեք մասնագետներին և գնահատեք նրանց աշխատանքը։ Փոխադարձ դրական վերաբերմունքն ապահովում է շոշափելի գործնական արդյունք։
Հոդվածը գրել ենք 2015 թվականին և թարմացրել 2024-ի սեպտեմբերին։
Մարդկանց 70%-ը գնումներից առաջ ինֆորմացիա է փնտրում ինտերնետում։ Ցանկանո՞ւմ եք աչքի ընկնել։ Հինգ (5!) րոպեում մենք կհուշենք ինչպես։
Օգտակա՞ր էր այս հոդվածը